עלייה ב- 50%  בתאונות הדרכים

 בחוזר אשר הגיע לארגון בנושא חניכה                           התהליך נעשה ב - 3 שלבים 

 

1) הכשרה כללית  - הכונה ללימודים תיאורטיים מעשיים ומבחן  .

 

2)  חניכה מעשית  - חניכה היא שיטת הדרכה שבה החונך מקנה לנהג החדש ידע מיומנות וערכים שלא היו ברשותו עד    היום.החניכה נגזרת מהצורך להתאים נהגים בעלי רשיון לנהיגת אוטובוסים  משרד התחבורה מקפיד מאוד על הכשרת נהג ציבורי וקובע שיחולו מגבלות על הנהג החדש שיחייבו אותו לנהוג בשלבים הראשונים כשלידו חונך מלווה.

 

3)  חונך יעמוד בפני דרישות

א. ביצוע הסעות תלמידים 10 שעות לפחות.

ב. נהג בדרך עירונית  ובדרך שאינה עירונית , בדרך מהירה

ג. ביצע נהיגה בדרך הררית תוך הקפדה נכונה על הבלמים.

ד. ביצוע נהיגה לאחור תוך הכירות עם בעיות שדה ראייה , שטח מת מראות וכל האמצעים האחרים. 

 

4) קריטריונים בהסמכת חונכים לביצוע חניכה

ע"פ הנחיות בעלי ותק בנהיגה מעשית  באוטובוס לפחות 5 שנים  

 

 

יו"ר הארגון שמריהו ארביסמן אומר 

 

כולנו נלחמים בתאונות הדרכים ____________________________________

 

אחוז הילדים שנהרגים בתאונות בישראל - הגבוה ב-OECD

נתונים שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לרגל שבוע הבטיחות, מגלים תמונה עגומה בנוגע לבטיחות ילדים, קשישים והולכי רגל בכלל בישראל. מנכ"ל הרשות: הדבר צריך לזעזע את כולנו ולהדליק נורה אדומה

             

 עקב תאונות הדרכים הקטלניות , בהם מעורבים נהגים מקצועיים, ארגון חברות ההסעה בישראל מקווה כי שר התחבורה ישראל כץ יגביר את המאמצים ויקדם בדחיפות את הכשרת הנהג המקצועי, לתת בידיו כלים ומיומנויות שלא היו ברשותו שלטונות החוק מכבידים את ידם על מי שמבקשים להתקבל לעבודה כנהגים .המחסור בנהגים מקצועיים הולך ומחמיר  ונדרשת סדרת פעולות משולבות ברמה ממלכתית על מנת להתגבר על המחסור

 קבוצת נפגעים משמעותית נוספת בישראל היא הקשישים. 76 מקבוצת גיל זו נהרגו בשנת 2015 בישראל, זאת עוד בטרם הסתיימה השנה. חלקם בקרב הולכי הרגל שנהרגו בכביש עומד השנה על 45% (38 הרוגים), לעומת כ-35% בלבד בשנים 2014-2012. השנה קשישים מהווים 27.5% מכלל ההרוגים בכל סוגי התאונות, וברשות מודאגים מכך שבניגוד לשיפור הנרשם בקבוצות גיל אחרות ובקרב נוסעים בכלי רכב, מספר הולכי הרגל שנהרגים - בפרט ילדים וקשישים - נמצא בעלייה.

 

 

ועוד נתון מעניין שמפרסמת הרשות. השעות המסוכנות ביותר בכבישי ישראל מבחינת מספר הנפגעים, הן בין 5 ל-6 אחר הצהריים, בין 11 ל-12 בלילה ובין 7 ל-8 בבוקר. והימים המסוכנים ביותר, כצפוי בשל נפח התנועה המוגבר - ראשון וחמישי.