.ppppppmm

איך מצמצמים למינימום את הסכנה להירדמות על ההגה?

 

מתכננת או מתכנן נסיעה? במיוחד נסיעה למרחקים? הנה כמה דברים שצריך לעשות:

 

א. לישון מספיק שעות בלילה הקודם. לא ישנתם מספיק? שקלו בכל הרצינות לדחות את הנסיעה! עדיף להפסיד דקה בחיים מאשר את החיים בדקה.

 

ב. תכננו לנהוג בשעות היום. שעות הלילה ושעות אחר-הצהריים (14:00-16:00) הן, סטטיסטית, שעות מסוכנות לנהיגה. מרבית התאונות מתרחשות בשעות אלה.

 

ג. תכננו עצירות להתרעננות של כ-15-30 דקות במהלך הנסיעה. עדיף בכל שעה, אך לפחות כל שעתיים.

 

ד. השתדלו לא לנסוע לבד. שותפה או שותף ער לנסיעה הם גם שותפים לשיחה, ויכולים בהרבה מקרים לעזור ולמנוע הירדמות. אם היא או הוא יכולים גם לנהוג ברכב - עוד יותר טוב.

 

 

למדו לזהות את הסימנים כשאתם נרדמים על ההגה

 

הסימנים האלה לא תמיד ברורים לכל אחד, אז הנה רשימה שלהם. אם את או אתה מזהים את הסימנים האלה – הם סימן לנמנום וישנוניות ומחייבים פעולה!

• פיהוקים תכופים.

• עלייה בתדירות המצמוצים של העיניים.

• את או אתה לא זוכרים טוב את תוואי הדרך שעברתם בחמש עד עשר הדקות האחרונות.

• הראש לא יציב ונוטה ליפול.

• הקשב והריכוז לא במיטבם.

• התגובות איטיות יותר.