מערכות כיבוי אש באוטובוסים

 

 מ-1 בינואר 2016, יחויבו כל האוטובוסים הבינעירוניים בישראל, שגילם עד ארבע שנים, להתקין מערכת אוטומטית לכיבוי אש. לדברי השר כץ  מדובר במערכת מצילת חיים שנועדה לצמצם את מקרי השריפה באוטובוסים ולחסוך בחיי אדם.
מינואר 2016 מחויב כל אוטובוס בינעירוני חדש שיעלה על הכביש, בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, שנועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים, זאת בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
על פי התקנה, כל אוטובוס בינעירוני בישראל, שגילו עד ארבע שנים, יחויב בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, בתא המנוע של האוטובוס. מדובר במערכת חדשה, המתבססת על תקן ישראלי, שנקבע בשנה האחרונה במכון התקנים הישראלי.
תקנות התעבורה החדשות קובעות עוד, כי כל אוטובוס המחויב בהתקנת מערכות כיבוי אש אוטומטיות, יידרש לבצע בדיקת כשירות שנתית במכון בדיקה לרכב, כתנאי לחידוש רישיון האוטובוס.
השר כץ החליט לחייב התקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית בכל האוטובוסים, בעקבות המלצות גורמים מקצועיים, ובכללם נציבות כבאות והצלה, שחייבו התקנת מערכת לגילוי אש בתא המנוע של האוטובוסים לנוכח הגידול בתופעה של שריפות אוטובוסים ברחבי הארץ.
שר התחבורה ציין כי מדובר במערכת מצילת חיים שנועדה לצמצם את מקרי השריפה באוטובוסים ולחסוך בחיי אדם. יצוין כי בשלוש השנים האחרונות אירעו עשרות מקרי שריפה אוטובוסים. מהנתונים מתברר כי רוב השריפות החלו באזור המנוע של האוטובוס.
יצוין כי עוד לפני כשנה, הודיע אגף הרכב במשרד התחבורה לכל הגורמים בענף התחבורה והרכב, על החלטתו לשנות את התקנות, ולחייב אוטובוסים בינעירוניים להצטייד במערכות כיבוי אש אוטומטיות. מדובר בין השאר באיגוד ההיסעים, יבואני רכב, מפעילי תחבורה ציבורית, מועצת המובילים ואיגוד המוסכים.